آشنایی‌با‌شهدای‌صومعه‌سرا

آشنایی با شهدای والامقام صومعه‌سرا
آشنایی‌با‌شهدای‌صومعه‌سرا

آشنایی با شهدای والامقام شهرستان صومعه‌سرا در قالب عکس، فیلم، دست‌نوشته، خاطره، وصیت‌نامه و...

حزب الله سایبر
انعکاس‌اخبار‌فرهنگی‌مذهبی‌شهرستان‌صومعه‌سرا
Blog Skin

شهید یعقوب یوسفی


نام پدر: یوسفعلی

محل تولد: نوپاشان

تاریخ تولد: 1338/01/30

تاریخ شهادت: 1364/11/21

محل شهادت: آبادان

یگان اعزامی: لشکر 16 قدس گیلان

وضعیت تأهل: متأهل

میزان تحصیلات: سوم دبیرستان

گلزار شهید: ضیابر



جهت دریافت تصاویر در سایز اصلی بر روی تصاویر کلیک کنید
















وصیت نامه سردار شهید یعقوب یوسفی:


 بسم الله الرحمن الرحیم

" ولنبلونکم بشی من الخوف الجوع و نقص من الاموال والا نفس و التمرات و بشر الصابرین" (155 بقره)

" الذین اصابتهم مصیبه قالوا انا لله و انا الیه راجعون" (156 بقره)

 « و البته شما را به سختی‌ها چون ترس و گرسنگی و نقصان اموال و نفوس و آفات زراعت بیازمائیم و بشارت و مژده‌ی آسایش از آن سختی‌ها و صابران راست. آنان که چون به حادثه‌ی سخت و ناگواری دچار شوند٬ صبوری پیش گرفته و گویند: ما به فرمان خدا آمده و به سوی او رجوع خواهیم کرد.»

سپاس بی کران خداوند یکتا که در رحمت جهاد با کفر را به روی ما گشوده و به ما هستی بخشید تا نثار مکتبمان کنیم. درود بر پیامبران بزرگ الهی به ویژه پیامبر بزرگ اسلام که ما را به نور ایمان هدایت فرمود و چگونه زیستن را به ما آموخت. درود بر فرزندش امام حسین علیه السلام که چگونه مردن را به ما آموخت. درود بر شهیدان تاریخ پر فراز و نشیب ایران که برای استقرار مکتب و تشییع سرخ علوی و تمامیت ارضی خود جهاد کردند و تن به ذلت ندادند و درود بر خمینی٬ این نور الهی تابیده بر زمین که با قیام پیامبر گونه ی خویش ما را از اسارت چندین ساله‌ی طاغوت رهایی بخشید و می رود تا پرچم لا اله الا الله محمد رسول الله را بر بلند ترین قله‌ی گیتی به اهتزاز در آورد و درود بر امت مسلمان و انقلابی که بر روی زمین وارث شده و مدال افتخار و سرافرازی را از دستان مبارک حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف دریافت خواهند داشت و اما لحظات ٬لحظات دل بریدن از همه‌ی تعلقات دنیوی و مادی است و رسیدن به تور و معنویت٬زمان زمان گام نهادن در خط خونبار سرور شهیدان و حسین بن علی (ع) و فرزند عزیزش امام روح الله است و هنگامه ی آن است که برای احیای مکتب حیات بخش و انسان ساز اسلام عزیز٬ به جبهه بشتابیم و عاشقانه و خستگی ناپذیر به جهاد مداوم علیه همه ی نیروهای کفر بپردازیم تا در سراسر جهان مستضعفان و محرومان بر مستکبران و خونخواران شرق و غرب٬ غالب شوند.
در این لحظات زیبا و شیرین٬ گفتم بد نیست که چند کلمه ای شاید به عنوان آخرین نوشته ها٬ تحت عنوان وصیت نامه٬ بنویسم. عزیزانم در درجه‌ی اول از دستاوردهای خونینی و مکتبی انقلابمان در حد توان و وجود امکانات پاسداری نمائیم. با توجه به این که انقلاب اسلامی ما یکی از مکتبی ترین انقلاب در تمامی ابعاد٬ بخصوص در بعد معنوی و روحانی است و چه زیبا فرموده امام عزیز که نور الهی در کشور ما جلوه گر شده٬ قدر این جلوه‌ی الهی را بدانید٬ اکنون روز امتحان الهی فرا رسیده٬ بی درنگ به جهاد برخیزیم و یک سره با تلاش و کار بیشتر، تولید بیشتر و اتحادمان، پشتوانه‌ای محکم برای انقلاب خونبار اسلامیمان باشیم.
همیشه پا به پای امام بزرگوار حرکت نموده و از روحانیت متعهد و مسئول که در راستای خط امامند٬ اطاعت نمائیم و خط امام را الگوی حرکت خود قرار دهیم. در این هنگامه که عناصر کفر ضد صدامی به سرکردگی استکبار جهانی به اسلام عزیز و مملکت اسلامیمان یورش آوردند ٬باید در صفی مقاوم به پا خیزیم و با رهبری امام عزیزمان به پیکار بی امان خودمان را تداوم بخشیم زیرا که به فرموده ی امام بزرگوار٬ امروز مسئله ی اصلی ما جنگ است.
هر چند ما از جنگ هراسی نداریم٬ زیرا که مرد جنگیم و از محاصره ی اقتصادی هراسی نداریم٬ چون مرد رمضانیم.
و اما چند کلامی با آن عده از مسلمانان در خواب لمیده و شناسنامه ای که فقط مسلمانی آن ها در شناسنامه هایشان خلاصه شده٬ بیدار و آگاه شوید و حرکت نمائید تا مورد خطاب و نفرین مولایمان علی (ع) قرار نگیرید که می فرمایند: ای نامردهایی که آثارمردانگی در شما نیست و ای کسانی که عقل شما مانند بچه ها و __ است٬ به هوش باشید که خداوند تبارک و تعالی در قرآن مجید می فرماید: «یا ایها الناس اتقوا ربکم ان زلزله الساعه شی عظیم» (سوره‌ی حج آیه‌ی 1) ای مردمان: خدا ترس و پرهیزگار باشید که زلزله‌ی روز قیامت بسیار حادثه‌ی بزرگ و واقعه‌ی سختی خواهد بود.
روزی است که زنان شیرده از وحشت اطفال خود را فراموش کنند و هر آبستنی با ر رحم بیفکند ٬مردم از وحشت آن روز بی خود مست شوند در صورتی که مست نیستند ولیکن عذاب خدا سخت است و آن طوری که از آیات و روایات پیداست و فهمیده می شود تنها تقوا نجات دهنده ی  انسان در عالم دنیا و آخرت است و مرتبه ی اول و مهم تقوا این است که به واجبات اهمیت اهمیت داده شود ٬امروز باید تداوم بخش راه شهیدان بود . آن هایی که مرگ با عزت را پذیرا شدند زیرا که سرورانی همچون امام حسین ( علیه السلام ) دارند که می فرماید حاضرم هفتاد بار کشته شوم اما در رختخواب نمیرم و در کل این که پیامی بهتر از پیام امام عزیز __ و زنده و همیشه بیدار ایران نیست که فرموده اند : « ملت عزیز ایران بیدار باشند که سالیان دراز مبارزه در پیش است .»  وای بر ما که اماممان خمینی بزرگ ٬از خدا می خواهند که در بستر  مرگ  طبیعی  نمیرد و در  راه  خدا  شهید  شود و

می فرماید شاید در زندگیم برای اسلام خدمتی نکرده باشد بتوانم با مرگم به اسلام خدمت کنم٬ با این حال ما چه می توانیم بگوییم امامی که تمامی زندگیش خدمت به اسلام و مسلمین است، حسین می فرماید. و اما چند کلمه ای با همکاران و عزیزان پاسدار٬ عزیزانی که امام عزیز در حق آن ها فرمودند: « ای کاش من هم یک پاسدار بودم » همیشه تابع اسلام باشیم و ولایت فقیه که هستیم و امام را هیچ وقت تنها نگذاریم و از اسلام خوب پاسداری کنیم، زندگی یک کلاس درس بیش نیست که انسان دیر یا زود باید امتحان پس بدهد، سپاه پایگاه جان یافتنی و جایگاه منتظران شهادت است. خودمان را برای تحمل رنج ها، مصیبت ها، ناکامی ها و ناروایی ها آماده کنیم و دل قوی داشته باشیم که خداوند قادر یکتا و متعال٬ پشتیبان و نگهبان ماست و تنها اوست که ما را از دست بلایای دنیوی و سماوی نجات می بخشد. ان شاء الله عاقبت به خیر می گرداند.

بد نیست چند خطی در مورد خود و __ بنویسم ٬این حقیر هیچ گونه وابستگی به هیچ حزب و گروهی و یا جریانی را نداشته و ندارم و خط حضرت امام خمینی را یگانه راه و رستگار و __ و صحیح ترین خط اسلام می دانم و پیروی  از  امام  امت را از حضرت ولی عصر صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف می دانم.
و اما چند کلامی با آن عزیزان و برادران و بندگان خدایی که برای تهمت بستن و غیبت و افترا  و دروغ، حد و مرزی قائل نیستند و به راحتی دیگر برادران خود را رها می زنند و بر علیه آن ها جو سازی می کنند و خود را خیلی در سطح بالا و مدعی می دانند٬ البته نمی خواهم زیاد بازش کنم تا خدای نکرده باعث ناراحتی بعضی ها گردد. به هر حال به عنوان یک برادر کوچک٬ از آن ها می خواهم که قدری بیشتر به آخرت بیندیشند که عذاب خدا بسیار سخت است. از خداوند بزرگ و تبارک و تعالی هدایت و توفیق خدمت به اسلام و مسلمین را برای تمامی مسلمین به خصوص آن ها مسئلت دارم.

                                                                                                          والسلام علیکم

                                                                                                             67/11/20

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی